9000010532 |
Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic de les llengües |
2020-2021 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
11/1/2021 - 10/5/2021 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa) |
|
Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Tipus activitat |
HOL1 Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic de les llengües
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 11/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs s’emmarca dins del currículum competencial i inclusiu. Vol proporcionar, a les persones docents, l’adquisició d’habilitats, coneixements i actituds per poder treballar de manera integrada i globalitzada les competències comunicatives, socials i personals, amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge de llengües (L1 i L2).
Aquest aprenentatge holístic i globalitzat, avalat per la neurociència, recull tècniques, d’entre d’altres, del ioga educatiu, del treball amb les intel•ligències múltiples i de la pedagogia musical. Integrar, connectar i equilibrar --les emocions, la cognició i el cos-- esdevenen els tres conceptes clau per tal que els aprenentatges de llengua siguin significatius. Aquestes tècniques afavoreixen, també, el desenvolupament de competències socials i personals dels alumnes.
|
| |
Objectius |
•Fomentar la visió plurilingüe de l’aprenentatge de llengües
•Millorar l’aprenentatge de les llengües a partir de l´ús de metodologies holístiques
•Dotar els participants de tècniques de ioga educatiu que contribueixin a la millora de les competències comunicatives, socials i personals
•Reflexionar sobre els processos d’adquisició personals i col·lectius de la llengua.
•Assessorar la implementació de les seqüències didàctiques dissenyades amb la integració d’habilitats lingüístiques amb tècniques de l’aprenentatge holístic, en els quals l'alumne és el protagonista del seu aprenentatge i la seva avaluació.
|
| |
Continguts |
Els continguts s’estructuren al voltant de dos eixos, un relacionat amb les cinc dimensions de les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic (comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, dimensió literària i dimensió i plurilingüe i intercultural), que enguany es concretarà en temes relacionats amb la literatura i la gramàtica, i l’altre amb tècniques de ioga educatiu que contribueixen a:
1.Crear un clima d’aula afavoridor dels aprenentatges
2.Propiciar la interacció constructiva i respectuosa dins l’aula
3.Incrementar l’aprenentatge autònom i responsable de l’alumnat
4.Desenvolupar habilitats d’autorregulació emocional i cognitiva
5.Desenvolupar habilitats per adquirir més memòria lingüística de llarg termini
6.Propiciar l’adquisició de confiança i millora de l’autoimatge en l’adquisició de les llengües addicionals
7.Desenvolupar habilitats per potenciar l’atenció i la concentració per a l’aprenentatge
|
| |
Avaluació |
Aquesta activitat formativa incorpora diferents instruments d'avaluació: presentació de les activitats d'aula creades pels docents en formació; formularis d'avaluació inicial i final, per valorar-ne l'impacte.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les sessions virtuals en directe.
Elaboració de les tasques acordades:
planificació, implementació i millora de seqüències didàctiques d'activitats de llengua amb integració de tècniques holístiques; formularis d'avaluació inicial i final de professorat.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de l'educació infantil i primària i professorat de secundària de llengües (català, castellà, anglès, francès, italià i alemany), que ja hagin cursat el curs inicial.
|
| |
E-mail |
cesire@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
11/01/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
08/02/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
01/03/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
12/04/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
10/05/2021 |
1730 |
1930 |
|
| |