Més informació [ Detall d'activitat

 
9000010532   Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic de les llengües
2020-2021   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   11/1/2021 - 10/5/2021 (20 hores) de 17:30h a 19:30h
   DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa)
   Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
  
  
  
Accessos   Plànol
Tipus activitat   HOL1 Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic de les llengües
  
Inscripció   08/01/2021 - 11/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs s’emmarca dins del currículum competencial i inclusiu. Vol proporcionar, a les persones docents, l’adquisició d’habilitats, coneixements i actituds per poder treballar de manera integrada i globalitzada les competències comunicatives, socials i personals, amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge de llengües (L1 i L2).

Aquest aprenentatge holístic i globalitzat, avalat per la neurociència, recull tècniques, d’entre d’altres, del ioga educatiu, del treball amb les intel•ligències múltiples i de la pedagogia musical. Integrar, connectar i equilibrar --les emocions, la cognició i el cos-- esdevenen els tres conceptes clau per tal que els aprenentatges de llengua siguin significatius. Aquestes tècniques afavoreixen, també, el desenvolupament de competències socials i personals dels alumnes.
  
Objectius   •Fomentar la visió plurilingüe de l’aprenentatge de llengües
•Millorar l’aprenentatge de les llengües a partir de l´ús de metodologies holístiques
•Dotar els participants de tècniques de ioga educatiu que contribueixin a la millora de les competències comunicatives, socials i personals
•Reflexionar sobre els processos d’adquisició personals i col·lectius de la llengua.
•Assessorar la implementació de les seqüències didàctiques dissenyades amb la integració d’habilitats lingüístiques amb tècniques de l’aprenentatge holístic, en els quals l'alumne és el protagonista del seu aprenentatge i la seva avaluació.
  
Continguts   Els continguts s’estructuren al voltant de dos eixos, un relacionat amb les cinc dimensions de les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic (comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, dimensió literària i dimensió i plurilingüe i intercultural), que enguany es concretarà en temes relacionats amb la literatura i la gramàtica, i l’altre amb tècniques de ioga educatiu que contribueixen a:

1.Crear un clima d’aula afavoridor dels aprenentatges
2.Propiciar la interacció constructiva i respectuosa dins l’aula
3.Incrementar l’aprenentatge autònom i responsable de l’alumnat
4.Desenvolupar habilitats d’autorregulació emocional i cognitiva
5.Desenvolupar habilitats per adquirir més memòria lingüística de llarg termini
6.Propiciar l’adquisició de confiança i millora de l’autoimatge en l’adquisició de les llengües addicionals
7.Desenvolupar habilitats per potenciar l’atenció i la concentració per a l’aprenentatge
  
Avaluació   Aquesta activitat formativa incorpora diferents instruments d'avaluació: presentació de les activitats d'aula creades pels docents en formació; formularis d'avaluació inicial i final, per valorar-ne l'impacte.
  
Requisits de  certificació   Assistència a les sessions virtuals en directe.
Elaboració de les tasques acordades:
planificació, implementació i millora de seqüències didàctiques d'activitats de llengua amb integració de tècniques holístiques; formularis d'avaluació inicial i final de professorat.
  
Persones  destinatàries   Docents de l'educació infantil i primària i professorat de secundària de llengües (català, castellà, anglès, francès, italià i alemany), que ja hagin cursat el curs inicial.
  
E-mail   cesire@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   11/01/2021   1730   1930 
 Sessió 2   dilluns   08/02/2021   1730   1930 
 Sessió 3   dilluns   01/03/2021   1730   1930 
 Sessió 4   dilluns   12/04/2021   1730   1930 
 Sessió 5   dilluns   10/05/2021   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent